piątek, 22 marca 2013

Ludzie listy piszą...

Na blogu Przyklej to! mija właśnie tydzień pocztowych inspiracji. Zajrzyjcie koniecznie, bo prace są naprawdę różnorodne, a my zachęcamy Was do stworzenia własnej i wzięcia udziału w konkursie, gdzie do wygrania wspaniały zestaw od sklepu skrapki.pl!

Macie jakieś miłe wspomnienia związane z pocztą? W czasach, kiedy internet nie był jeszcze bardzo powszechny, a nawet powiedziałabym reglamentowany, kiedy łączyliśmy się za pomocą modemu wydającego te charakterystyczne dźwięki, kiedy trzeba było odłączyć telefon stacjonarny, żeby włożyć internetową wtyczkę do gniazdka... czyli dawno, dawno temu, sposobem na podtrzymanie znajomości i zawieranie przyjaźni były listy. Mam ich sporą kolekcję, a na kopertach znalazłam także ślady tego, jak zmieniał się pocztowy cennik - najstarsze koperty mają jeszcze znaczki za 60 groszy (nie wiem czy pamiętacie, ale listy priorytetowe zostały wprowadzone dopiero w 2002 roku)... tyle wspomnień :) Z tych właśnie znaczków stworzyłam tło mojego LO, o czym dokładniej możecie poczytać na Przyklejowym blogu.




Ten scrap był dla mnie prawdziwą podróżą sentymentalną! A Wy przechowujecie jeszcze swoje stare listy?

LO powstało do marcowej mapki ILS:



P.S. Zapomniałam napisać Wam, że od jakiegoś czasu jest możliwość śledzenia Przyklejowej ekipy na facebooku! Kto chce, niech lubi :)

13 komentarzy:

  1. ale superowo kolorowo! mam zachowanych parę listów z młodości hyhy :D i pamiętam, jak z kolonii wysyłało się pocztówki za złotówkę ze znaczkami za złotówkę... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie kolorowo i sentymentalnie :) Ja uwielbialam pisac listy :) Ten czas czekania na odpowiedzi :) Piekne wspomnienia :) Pozdrawiam Cie Serdecznie :) Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam kilka zachowanych listów, również pocztówki i czasem mnie taka nostalgia dopadnie i czytam sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.
    A ja mam zachowane liściki z czasów, gdy mój mąż (chłopak wówczas) był w wojsku i posyłał mi tęskne liściki. A On zachował moje.
    I tak spoczywają przewiązane kokardkami w pewnym pudełeczku wspomnień już kilkanaście lat...
    Pozdrawiam cieplutko :-)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo ja też mam całe pudło takich listów. A jeszcze wieksze pudła widokówek, bo swego czasu je zbieralam i wymieniałam, więc one tez przychodziły w listach. Najfajniej było sie wymieniać z kims z bardzo zagranicznego kraju :-)Nie dość, że widokówki z dajmy na to Japonii, to jeszcze japoński znaczek i pieczątki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj pamiętam ja to cudownie było zaglądać do skrzynki i jak znaczki kosztowały grosze i osobno były na kartki osobno na listy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ojacie, jak ja wtedy szalałam wtedy z listami. nie było blogów, to znajomych szukało się przez 'Bravo' albo 'Popcorn'. zawalały mnie te listy codziennie i to było takie wspaniałe.

    och a internet na modem był taki niezwykły :D chodziło się do mamy do pracy 'na internet'. jak ktoś do niej zadzwonił to urywało mi się połączenie. to było szczególnie frustrujące, gdy próbowałam ściągać jakąś piosenkę z napstera. od 3 godzin komputer się z tym męczył i już już miał skończyć, a tu nagle telefon dzwonił i wszystko od nowa. jakie wesołe czasy :)

    a z kolei mnie ostatnio wzięło na refleksję, że jeszcze niedawno na wszelkie konkursy wysyłało się odpowiedzi kartką pocztową. a potem nawet jak już przyjmowali głosy SMS-owe to ich liczenie trwało tydzień i wyniki podawano dopiero w kolejnym odcinku programu :D ech, jaka ja stara :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam kiedyś taką grę Poczta!:)Papierową

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam całe pudełko listów, które zachowały się jeszcze z czasów szkoły średniej. Pisałam z moja koleżanką, która mieszkała w innym mieście przez całe cztery lata. Uwielbiam do tych listów wracać :)
    Drugie pudełko jest zapchane pocztówkami od znajomych i rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Asiu, scrap bardzo energetyczny, fantastyczne kolory. A jeśli chodzi o temat pocztowy, to w czasach licealnych też prowadziłam ożywioną korespondencję listową z bardzo dobrą koleżanką. Czy teraz ktoś pisze jeszcze listy? Mam duże wątpliwości co do tego. Nadal uwielbiam wysyłać kartki z podróży,a kartki na święta to święty obowiązek :) i oczywiście kartki na urodziny czy imieniny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kapitalne tło :)
    ja trochę żałuję, że teraz się listów już tak nie pisze :) fajnie by było znaleźć od czasu do czasu jakiś w skrzynce :)

    OdpowiedzUsuń